Tuesday, December 30, 2014

BAHAGIAN II: KEJOHANAN KAROM ICU JPM 2014

Tarikh: 29 November 2014
Tempat: Kota Bharu, Kelantan.

Pertandingan akhir Kejohanan Karom ICU JPM 2014 telah diadakan di Kota Bharu, Kelantan. Empat pasukan yang layak ke separuk akhir adalah Johan dan naib johan kumpulan A iaitu BORNEO dan HQ. Manakala Johan dan naib johan kumpulan B pula ialah PERDA dan SELATAN.

Peringkat separuh akhir pertama
BORNEO (3) vs SELATAN (2)

Peringkat separuh akhir kedua
PERDA (2) vs HQ (3)

Di dalam perlawanan separuh akhir pertama di menangi oleh pasukan BORNEO, manakala perlawanan separuh akhir kedua dimenangi oleh pasukan daripada HQ. Pasukan BORNEO dan pasukan HQ adalah merupakan dua pasukan yang sama-sama berada di dalam kumpulan A. Memandangkan kedua-dua pasukan mengalahkan lawan masing-masing dan mereka bertemu kembali di peringkat akhir. Mengimbas kembali pada perlawanan peringkat kumpulan pasukan BORNEO berjaya menumpaskan pasukan HQ dengan mata 3 berbalas 2.

Perlawanan akhir di antara BORNEO vs HQ adalah untuk membuktikan pasukan yang mana paling mantap unttuk muncul juara sukan karom tahun 2014. Keputusan akhir telah terbukti bahawa HQ dapat mengatasi pasukan BORNEO dengan keputusan 4 berbalas 1. Mungkin perlawanan akhir pasukan HQ sebagai underdog tetapi berjaya menunjukkan taring di perlawanan akhir.

 
Naib johan pasukan BORNEO

 Johan pasukan HQ

Terimakasih kepada En. Ahnaf yang memberi dua gambar penyampaian hadiah kepada pemenang-pemenang kejohanan pada tahun ini. Tahniah kepada pasukan yang berjaya dan kepada yang gagal cuba dan cuba di siri kejohanan yang akan datang.

No comments:

Post a Comment