Tuesday, December 30, 2014

BAHAGIAN I: KEJOHANAN KAROM ICU JPM 2014

Tarikh: 1 November 2014
Masa: 9.00 pagi - 4.30 petang
Tempat: Inspen Bangi, Selangor.


Saya telah dihubungi oleh En. Ahnaf untuk mengendalikan kejohanan ICU JPM yang akan berlansung pada tahun ini. Saya bersetuju untuk bertemu dan mengadakan mesyuarat seperti dipersetujui kedua-dua pihak. Mesyuarat pertama telah berlansung pada 3 Oktober 2014 jam 9.30 pagi bertempat di Bilik Mesyuarat BSR, Bahagian Kesejahteraan Rakyat, Aras 1, Blok Barat, Bangunan Perdana Putra, PutrajayaMesyuarat tersebut di pengerusikan oleh En. Aizul Fidy selaku Timbalan Pengarah BSR. Kali kedua saya dihubungi oleh En Ahnaf untuk melihat sesuasana gelangang kejohanan bertempat di Inspen, Bangi. 

Seperti yang dijanjikan sehari sebelum kejohanan saya bersama En. Sabirin dan Puan Suzana menghantar papan karom dan kelengkapan kejohanan ke tempat kejohanan yang di Inspen Bangi. Seperti keputusan yang diambil semasa lawatan gelangang kejohanan sebelum ini disediakan sebanyak dua bilik dan ini bermakna dua kumpulan akan dipisahkan. Saya mengarahkan En. Sabirin mengawal satu bilik dan satu bilik lagi saya sendiri mengawalnya.

Seperti biasa sebelum kejohanan bermula taklimat kejohanan dan sesi soal jawap supaya peserta memahami undang-undang permainan dan bermain dalam keadaan yang selesa. Pasukan yang bertanding dibahagi kepada dua kumpulan iaitu:

Kumpulan A
1. Borneo
2. Tengah
3. Timur
4. HQ

Kumpulan B
1. Perda
2. Selatan
3. Utara


































Disepanjang kejohanan di peringkat kumpulan berjalan lancar dan tiada insiden yang tidak diingini berlaku. Perlawanan di peringkat kumpulan berjalan mengikut jadual sehingga selesai dan mendapat keputusan pada hari itu juga.

Pasukan yang layak masuk ke separuh akhir adalah terdiri daripada empat pasukan iaitu johan dan naib johan kumpulan. Pertandingan yang dijalankan di Inspen hanya setakat menentukan johan dan naib johan peringkat kumpulana sahaja. Perlawanan separuh akhir dan akhir akan diadakan di Kota Bharu, Kelantan pada 29 November 2014. Berikut keputusan pasukan yang layak bertanding di Kota Bharu adalah seperti berikut:

Kumpulan A
Johan: BORNEO
Naib Johan: HQ

Kumpulan B
Johan: PERDA
Naib Johan: SELATAN

 
Pengadil-Pengadil yang cukup berdidikasi di dalam menjalankan tugas

No comments:

Post a Comment